08 Kasım 2013

kırık kalp


Hayırlı Cumalar dostlar..,
Şu günlerde oldukça kötüyüm. İçimi döküp rahatlamaktı benim istediğim.
Artık bu hayatta herşey üstüme üstüme gelmeye başladı iş çıkışı eve gittiğimde Annem (kayınvalidem) kapıyı açtığında miniğim ellerinde gülleri bana uzatıp sarılınca içim eriyip gidiyor. O olmasaydı belki de ben bu kadar güçlü duramazdım. Ama artık dayanamıyorum....
Çoğu kişi biliyor ben Milli Eğitimde Memurum. İşitme engelliyim. İşitme engelli insanlar neden bu kadar küçümseniyor?? Neden kendilerine sorulmadan hakkında karar veriliyor? neden????
İş konusu bir yana meslektaşlarım bile benimle konuşmaz. İşaret dili bilmiyorum konuş seni anlarım diyorum bazı kelimeleri anlamasam anlamadım diye sorsam tamam neyse yok bişey deyip gülüp giderler.
Aslında ben çok alınganım. Çoğu şeyi yanlış anlayabilirim çünkü dudak okuyorum. Bazı şeyleri yanlış anlamış olabilirim ama ismim söylendiğinde ''hayırdır'' yada ''nee??'' diye soruyorum. ''yok bişey'' ''anladım ben'' deyip kalkıyorum. 
İşitme engelli bir insan yapamaz gibi bir kural yok değilmi? İstesem herşeyi yapabilirim. 
Kabul ediyorum birkaç kez hata yaptım ama hata yaparak öğreniyor insan. Hata yaptığım içinmi işitme engelli olduğum içinmi bilmiyorum beni okula gönderme gibi bi karar vermişler. Tamam kabul giderim ama okulda ne değişecek? Daha önce okulda çalıştım ben. Orda da okul Müdürü ''sen bir uzvu eksik birisin o yüzden seni istemeyip buraya gönderdiler. Burda da bi işe yaramıyorsun'' dedi. ''Nasıl ya?'' dedim ben yeni atanmışım öğrenmem lazım ama gösteren yok. Günler geçti ben işi öğrendim herşeyi eksiksiz yaptım tayinim çıktı İstanbula geldim. Burda da herkes kendi burnunun dikine gidiyor. 2 yıldır burdayım henüz kimseleri tanımıyorum hoş tanımayım da. Tanısam kalbimi kıracaklar biliyorum. 
Görevlendirmede ismim yazmıyor odadan biri'' Kerime senin ismin yok görevlendirmede sen bunların dosyasını bul bana yardım et'' tamam dedim yardım ediyorum bitmedi daha birikmiş bi yığın evrak 3 saatte dinlenmeden klasörde dosyaları arıyorum. '' çabuk ol biraz birde bunlarınkini bul'' diyo başka biri ben içimden'' sen benim amirimmisin de bana emir veriyorsun rica etmek çok mu zor?''
Amirim desen beni görmez. 2 yıl içinde sadece 1 kez konuştu o da '' Sen ne zamandır burdaydın?'' bende 1.5 yıl kadar burdayım 2 yıl olmak üzere dedim hımm tamam dedi gitti.
Ama ben artık dayanamıyorum ne yapacağımı da bilmiyorum.İmkanım olsa bir dk durmayıp istifa edip çekip giderim çalışmam evde çocuğuma bakarım kendime uğraşlar bulurum ama nerdeee....
En azından evde benimle dalga geçip beni küçümseyen yok.
''Her insan bir engelli adayıdır'' diye laf var değil mi? Ama bu lafı umursayan kim? Sen kendi geleceğinde neler olacağını bilemezsin değil mi? Bende Anamın karnından işitme engelli doğmadım ki. 
Ağla ağla stres stres kafayı yemek üzereyim. Herşeyi kafama takıyorum. Uzaklara gitmek istiyorum. Beni anlayan biri olsa keşke..
''boşver kafana takma '' demek kolay ama olmuyo.. 
Dayanacak güç kalmadı bende.
Her daim dokunsan ağlayacak gibiyim. 
Son sözüm
Lütfen Engelli insanları küçümsemeyelim.. Onlarında kalbi var.....


17 yorum:

  1. Güzelim hiç takma kafana şöyle düşün yaradan sana çok özel bir yetenek vermiş her şeyi duymak zorunda kalmıyorsun.sen bir çok insandan daha özelsin.
    Onların egoları ve aile sorunları var sanırım o yüzden başkalarını küçük görüyorlar bir tür tatmin etme egoları. hiç üzülme böyle şeylere canını sıkıp en güzel günlerini harcama. hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üzülmemeye çalışıyorum bende. ama ne yapayım sabrım taştı.

      Sil
    2. Baktın gördün üzerine geliyorlar , hiç alttan alma, ben bunu geçte olsa öğrendim, ne kadar taviz verirsen o kadar eziliyorsun.

      Sil
  2. yazdıklarına ve yaşadıklarına çok üzüldüm.gerçekten kimsenin kimseyi küçük görmeye hakkı yok.eğer öyle bi durum yaşıyorsan bence amirine bildir.baktın amirinde aynı kafada,geçim sıkıntın yoksa bırak işi ve çocuğunla ilgilen.duymuyor olmak senin engelin ve suçun değil.asıl öyle düşünenlerin düşünme engeli var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amirimin beni görmezden geldiğini yazmştım. geçim sıkıntısı söz konusu. yeni ev aldık çalışmak zorundayım :(

      Sil
  3. ayyy canım ya beni nasıl üzdün anlatamam valla ne desem bilemedim.Hayvanlık da üstüne yok bu insanların.Lütfen umursama ve kırılma senin üzüntünü haketmezler bile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kimseyi üzmek istemezdim canım ama dayanamadım :(

      Sil
  4. canım o kadar içten tertemiz bir yüreğin var ki.. benim de yüreğimi sızlattın. Bazen biraz enerjimiz düşüyor. her yapılan canımızı yakıyor. Zor biliyorum ama kendi kendini motive etmelisin.Motivasyonun düşük olduğu anda sanki başımızda bir tabela ışıkları yanıp sönüyor bu insanı ezebilirsiniz diye uyarı veriyor adeta. Ama bunu sadece kötü kalpli insanlar görüyor. Yaşadıkların çok zor bilmeyen anlamaz eminim bundan. Ama mükafatını inşallah ahirette alacaksın. Ayrıca işitme engelli olduğundan ötürü kendini sakın eksik hissetme, sana buyüzden kötü davranıldığını düşünme. İş hayatında bu tipler o kadar çok ki, insanı ezmek için inan engelli olman gerekmiyor. tecrübelerle sabittir.

    YanıtlaSil
  5. canım benim kırılgan çiçeğim keşke burada olsan da beraber çalışsak, insanlar senin değerini bilemiyor senin kıymetini anlayamıyor fakındayım.Ümit ederim ki Allah hepsine hidayet versin İnşallah tez zamanda.
    Seni Seviyorum Kerimecim..

    YanıtlaSil
  6. Üzülmekte haklısın engelli olsun yada olmasın bir insana bu sekilde muamele edilmemeli. Genelde memuriyetlerde yeni ve çömez olan daima boyle hor görülüyor ne yazık ki. Bir üst düzey yakının olsa kimse bir sey diyemiyor ne komik. Benim sana tavsiyem maruz kaldığın davranışları amirinin de üstünde artık kim varsa ona iletmen. Mail yaz ya da ne bileyim görüşebilirsen görüş ama mutlaka bir ihtar gelsin öyle davrananlara. O zaman kmse birsey diyemez. Üzülmemek zor ama sana kötü davrananlara hiç birsey olmuyor ne yazık ki olan sadece sana oluyor üzülünce, bu yüzden onlara bu fırsatı vermemelisin

    YanıtlaSil
  7. maalesef ülkemiz gerçeği bu. engelli insanların topluma karışmalarını sağlayacak yapı olmadığından beraberken ne yapacağımızı şaşırıyoruz. ama sadece bu durum olsaydı iyi niyetle zamanla çözülürdü. sanırım bu daha çok insanlarla ilgili. engelsiz de olsan aynı muamele olurdu bence. alınmamaya çalış bence. bir de devlet işinde o kadar çok gereksiz insan-yorum var ki. herkes ülkeyi devleti kurtarıyor şunu al da şuraya koy desen benim işim değil diyo.
    yardımcı olmakla ezilmek arasındaki sınırı keşfet bence. kullanıldığını hissettiğin anda bırak yardımı. kimse seni zorlayamaz.memursun sen :))
    ağlamayı falan da boşver çocuğunla eşinle ailenle mutlu ol. gerisini de 8 saatlik iş olarak gör.hayatın değil :))

    YanıtlaSil
  8. Canım benim bence sen hiç kafana takma ve üzülme. Biz bu dünya da geçici bir hayat yaşıyoruz. bakmışız yarın ölmüşüz. herkes aynı yere gidecek. herkes eşittir Allah karşşısında. Sen Allah ömür verdiği sürece dua et. O insanlar bir gün gelir yaptığından utanır. Sen Allahın karşısında iyi bir kulsan eğer gerisi hiç önemli değil. Sakın bir daha üzülme. bende dua ederim senin için. sevgilerleee.

    YanıtlaSil
  9. canımmmm sana böyle davranan insanlar bilgi en büyük engele sahip kişiler... ah keşke biraz farkında olabilseler ne kadar beyinsiz olduklarının ama dediğim gibi beyin olmadığı için kullanamıyorlar ve farkına varmaları çok zor. sen yine de kendini üzmemeye çalış. Biz varız uzakta olsakta elimizden geldiğince yanında olmaya çalışırız. Yalnız olduğunu düşünme sen ve üzmemeye çalış kendini lütfen.

    YanıtlaSil
  10. Bir engelli ablası olarak seni yüreğimden anlıyorum.canım benim insanın beyni engelli olunca yapacak bişey olmuyor.Allah istese herkesi aynı güzellikte ve kusursuz özürsüz yaratırdı.bundan şüphemiz yok.aklı beyni engelli insanlar sizin gibi özel seçilmiş Allah katında sevilmiş insanları hor görüyorlarsa bu onların ayıbı ve eksikliğidir.sen üzme kendini yüreğini.her gecenin sonu unutma aydınlıktır.

    YanıtlaSil
  11. Maalesef insanların kalbi giderek taşlaşıyor, bunları herkes yaşıyor.
    O nedenle lütfen üzülmeyin, çünkü üzüldükçe de değişen hiçbir şey olmuyor.
    Kalbinize bolca mutluluklar diliyorum.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Yazdıkların öyle etkiledi ki ,gece gece ağlattın beni...Özel eğitim öğretmeni olarak ve de kendi okulumda senin gibi engelli bir memur tanıdığımdan seni anlamaya çalışıyorum.Türkiye'de engelli olmak çok zor gerçekten..Çok yol katedilmesi gerekiyor,insanların bilinçlenmesi...Allah kolaylık versin canım,sen kafana takma seni anlamayanları,yanındakilerle mutlu olmaya devam et.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. insanlar kötü be, iyi falan değil. hele ki memurlar daha da bi kötü, daha da bi öküz

    YanıtlaSil