20 Haziran 2016

Mim: Benim Hikayem

Sevgili Nabrut bu yazısında etkilendiğimiz hikayeyi yazmamızı istemişti bir mim olarak. Ama gelin görün ki benim elim gitmedi yazmaya. İşler yoğunlaşmaya başladı hiç keyfim yok aman neyse..
Gelelim hikayeme..
Beni etkileyen söz Tebrizli Şems'e ait..

"Hakkın karşına çıkardığı değişimlere direnmek yerine teslim ol. Bırak hayat sana rağmen değil, seninle beraber aksın. Düzenim bozulur, hayatımın altı üstüne gelir diye endişe etme. Nereden biliyorsun hayatının altının üstünden daha iyi olmayacağını?"

Sağlık sorunlarımla uğraşırken isyan etmemi engelleyen bir sözdür yukarıdaki söz.. Sabır, şükür ve dua'ya sığınmamı sağlayan da.

İkinci bir söz ise; Duha süresinden..

"Ve zamanı geldiğinde Rabb'in sana gönlündekini verecek ve seni hoşnut kılacak"

Hayattan ders almak, etkilenmek için birşeyler yaşamak gerekiyor zannımca. Yoksa hiçbiy şey etkilemez, ders vermez insana. Benim dersim ise "akışına bırak, dua et ve bekle" oldu.

İşte böyle. Biliyorum güzel yazamadım ama idare edin. Beynim durmuş durumda. İşler aşırı yoğun 3 kişi kaldık yetiştiremiyoruz. Tarayıcı arıza vermişken geldim yazmaya.
Sevgiler..

8 yorum:

  1. Bence hayat felsefen çok güzel Kerimeciğim. Hayatın akışına teslim olmak.
    Dilerim herşey gönlünce olur arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşanmışlıklar insanı olgunlaştırıyor işte arkadaşım..

      Sil
  2. Bende yapacağımmmm her paylaşım bana ders oluyor hepsi benim hikayem olacak nitelikte bakalım benden ne çıkacak :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin hikayeni merakla bekliyorum kuzucuummm

      Sil
  3. Valla ben Allah'ın insanları, diğer canlıları düşündüğünü, umursadığını sanmamaya başladım uzun süredir...kendimizi kandırıyoruz bence. Tabii benim fikrim. Kendimize böyle güzel şeylerle avutmazsak bu dünyaya katlanmak zor gelir o yüzden kandırılmak hoşumuza gidiyor. Ha Allah yok mu? Allah var. Ama o kadar yaratıp bırakıyor ötesine karışmıyor. :( ya da belki her şey quantum teorisine göre bir yansıma, hiçbir şey bu evren gerçek değil...tanrının zihnindeki düşünceleriz belki sadece...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık öncelikle.
    Bir hikaye değil bekli ama gerek Şems-i tebrizi hazretlerinin sözü gerek ayeti kerimenin meali bir hikaye kadar etkileyiciydi. Hele olaylara senin hayatın tarafından bakınca tüylerim diken diken oldu.
    Çok teşekkür ederim cevabın için ^^

    YanıtlaSil
  5. Akisina birakmak.lazim degil mi bazen . suan ustume aliniyorum bu sözleri ne yaparsak yapalim aslinda bizim elimizde olan hisey degil bize yazilani yasiyoruz hoplasakta ziplasakta eksi yanini gorsekte onu sen yasayacaksin onemli olan ani yasamak . ben pek beceremesemde:)

    YanıtlaSil
  6. Allah kelamı ve hak dostunun öğüdü. Ne güzel iki destek. Mutlu, huzurlu bayramların olsun canım ❤

    YanıtlaSil