26 Mayıs 2017

İçimden Geldi

Hayat, bu aralar üstüme üstüme geliyor. Depresyon da mıyım bilmiyorum. Bipolar duygulanım bozukluğum yeniden mi nüksetti onu da bilmiyorum. Tek bildiğim uzun zamandır keyfimin olmaması, kendimi yalnız hissetmem.

Canım hiçbir şey yapmak istemiyor. Okunmayı bekleyen kitaplarım, işlenmeyi bekleyen şablonlarım, örmeyi istediğim örneklerim var aklımın bir köşesinde, izlemek istediğim dizi ve filmler.

Ama işte keyfim yok be blog..

Dışarıdan bakınca mutlu biri olarak gözükebilirim. Ama işin aslı hiç öyle değil...

1997 yılından beri benimle olan işitme engelim son zamanlarda daha çok zor anlar, zamanlar yaşatmaya başladı bana. Gerek iş hayatımda gerekse sosyal hayatımda. Olmuyor hiç bir şeyi beceremiyorum, yapamıyorum.

Toplu halde yemeğe gittiğimizde, benim bir köşede öyle oturuyor olmam ve diğer arkadaşların kakara kikiri gülüşmeleri bana çok batıyor.. Bir kere, beni eve davet ettiler. Sözde davet etmiş olmak için. Gelmeyeceğim dedim sağol.. Neden? dedi arkadaş.. Dedim ben hep bir köşede oturuyorum. Dedi, ee biz de köşede oturuyoruz tepede değil ya dedi. Dedim sen beni anlamadın herhalde, siz kakara kikiri konuşun gülün bana anlatmayın, görmeyin bir köşede tek başıma sap gibi oturayım. Anladın mı şimdi ne demek istediğimi?

Haklısın dedi, haklısın... keşke haklı olmasaydım.. Sonra kendimi odaya kapatıp ağladım.. Neden bana karşı nankörsün be hayat? neden?

İşim gereği telefon açmam gerekiyor kurumlara, yardım istiyorum arkadaşlarımdan. Sağolsun biri yardım ediyor ama diğerleri Kurum Netten yaz bir iki satır gönder uğraşamam diyor. Tamam da ben Kurum Netten kaç kere yazdım dikkate almıyorlar, evraklar bekliyor masamda kaldırsam diyorum artık. Sonra neden memurlar işi erteliyor, geç çıkarıyor demeyin.. Önce sisteme siz girin be kurumlar..Siz girmeyince biz onaylayamıyoruz..

Dudak okurken bazen yanlış okuyabiliyorum. Sonra komik oluyor (bazen bana komik olmuyor üzülüyorum) sağır duymaz, uydurur diyorlar. Sen kulaklarını kapatıp, karşındaki insanın dudaklarına gözlerini hiç kırpmadan bakarak, onu okuyabiliyor musun? Ne olur bi kere dene.. Yapabiliyorsan kabul, ben uyduruyorum. Yapamıyorsan empati kur, beni üzme..

Anne olmak ve duymamak benim zayıf halkam. Zaten hayatım yeterince zor. Psikolojim yeterince bozuk. İşitme engelimle, anneliğimde yapamadığım şeyleri eleştirme. Kızın sana bir şey diyor niye dinlemiyorsun deme. Ben kızımı anlayabilmek için kaç takla atıyorum, kızım bana derdini anlatabilmek için kendini kaç şekle sokuyor haberin var mı senin? Hatta kızım, baktı ben anlamıyorum pes edip anlatmaktan vazgeçiyor derdini. Bunun beni ne kadar yaraladığından haberin var mı?

Bipolar duygulanım bozukluğum nüksettiğinde, kendimi doğramak istiyorum. Hayattan soğuyorum. Hayatın bir amacı yokmuş, boş yere var olmuşum gibi. Ben olmasam her şey daha mükemmel olacakmış gibi.

Ben biraz ağlayayım da rahatlayayım.





14 yorum:

  1. Kerime'ciğim keşke bir şey elimden gelse, sihirli değnekli periler gibi ama ne olur değerli yanlarını gör, genç, güzel bir annesin ve harika bir annesin, başkalarının ne dediğini önemseme, güçlüsün biliyorum işitme engeli vız gelsin sana. Sevgilerimi bıraktım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Müjde ablacığım güzel sözlerin için. Güçlümüyüm bilmiyorum, öyle görünüyorsam ne ala.
      Sevgiler benden :*

      Sil
  2. Sen kalbinde engel olanları unutuyosun canm.Öyle olmaktansa bin kere senin gibi olmayi terch ederdim.Bir kere o kakara kikiri arasinda dedikodulardan gıybetten uzaksın.Peki bunlarmi daha önemli onlarla kahkaha atmakmi ? Kesinlikle çook zor bak kolay demiyorum.Keske benim yanımda olsaydın.Ben cok güzel dinlemeye anlamaya calisirim.İcimden gelerekde yardım ederdim.Ama her insan ! Ayni değil iste.Hos insan olan zaten yapmazda ne diyim.Üzlme diyemiyorum.Ama kendini yıpratma.En azindan Ela icin.Ben seni görmeden sevdim.Gercekten bak.💕💕💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalbinde engel? vicdanı olmayan insanları kastediyorsun sanırım Özlem. Gıybetten uzağım evet ama o dışlanmışlık hissi kötü.
      Keşke canım keşke. Ama kalben yanımdasın ya o da yeter. Sevgilerimi gönderdim. :*

      Sil
  3. İşitme (engelli) konusunda özelliğin olduğunu bilmiyordum . Engelli sözünü doğru bilmiyorum , çünkü çok özelsiniz gözümde , sadece sen değil btün özel kişiler için bu lafım . Mesela milyon kere izlediğim sizi anlatan filmleriniz var , o kadar başka seviyorum , o kadar özel gözümde yeriniz. Sıkılmak normal ama pes etmek yok , birileri mutlaka duyuyordur sesinizi , N'olur bırakmayın sarılmayı hayata , sevdiklerinize , elbet sizi de duyacak birileri gelecek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel sözlerin için. Hayata sarılmayı bırakmıyorum aslında. Sadece zaman zaman böyle oluyor.
      Sevgiler.

      Sil
  4. Kerimecim buraya gelip gelip yorum yazmak istedim, kulağımda hiç ses olmadığını hayal edince söyleyecek söz bulamayıp geri döndüm.

    Ama biz buluşup da, söz verdiğim gibi oğluşlarım yerine seni gezmeye götürürken yavaş yavaş konuşacağım, tamam mı :) Öpüyorum seni kocaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah buluşuruz da konuşuruz ablacığım, öpüyorum.

      Sil
  5. Benim çalıştığım kurumda da sizin gibi cici cici hanımlar var işitme engelli. Aralarında konuşuyorlar işaret diliyle ve nasıl neşeliler, gülüşmeler, sohbetler... Birlikte takılıyorlar geziyor dolaşıyorlar çok sempatikler hepsi. Sizin kurumda da olsaydı keşke diye düşündüm böyle yalnız hissetmezdiniz. Bence de çok güçlü bir annesiniz siz ♥♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşaret dili bilmeyen işitme engelli grubundanım ben :) işitme engelli olduğum belli değil dudak okuyorum.
      Teşekkür ederim güzel sözleriniz için

      Sil
  6. Hayat engellerle engellenemeyecek kadar güzel. Üstelik Allah size çok da güzel bir hediye vermiş.Ela. Zihninde,vicdanında engeli olanların yanında sizin engeliniz engel değil. Ayrıca zaman zaman hepimiz sizin yaşadığınız duygusal sıkıntıları farklı sebeplerle yaşıyoruz. Onun için kendinizi hırpalamayın lütfen."dildennagmeler.blogspot.com"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için teşekkür ederim.
      Sevgiler.

      Sil
  7. Kuzuuuummmm.. Bizde ayri kaldik.demi.bu aralar telafi ederiz insallah. Takma.kafaya dertlenme biz varizzz:)

    YanıtlaSil