25 Şubat 2016

Bir Psikiyatrist-Psikolog Hatırası :)

Efendim geçen ay bugün hastaneye yatışım yapılmıştı. Hastaneye yatışımı söylemişlerdi ama ben kayıt yapar dönerim eve, ameliyata kadar kalmam yaaa demiştim ama öyle olmadı göndermediler eve. Pijama falan da almamıştım yanıma. Ev tee köyde gidemeyiz de almaya. Annem, kayınvalidem ve abim çıktılar bana birkaç parça eşya almaya. Kaldım mı hastanede tek başıma. Çantamda kitap vardı okurken biri geldi.
- Merhaba ben Doktor Derya. Psikiyatrist polikliniğinden geliyorum.
- Merhaba, hoşgeldiniz, memnun oldum.
- Sana birkaç soru sormam gerekiyor. Neler yaşayacağını,seni nelerin beklediğini biliyorsun değil mi?
- Evet herşeyin farkındayım.
- Güzel. Şimdi seni değerlendirmem gerekiyor. Adın-soyadın-yaşın-mesleğin- medeni durumun?
- (Hepsine teker teker cevap verdim.)
- Güzel. Peki burası kaçıncı kat?
- 4
- Bugün günlerden ne?
- Pazartesi
- Bugün ayın kaçı?
- 25 Ocak
- Ekmeğin fiyatı kaç?
- 1 lira
- 6x3=?
- 18
- 9x8=?
- Çarpım tablosu ile aram yok bilmiyorum :D
- Peki 7-4=?
- 3
- Aferim. Ayağını yorganına göre uzat ne demek?
- Bilmem
- Sakla samanı gelir zamanı?
- Sakla zamanı gelince kullanırsın.
- Neşen, keyfin bilmem neyin nasıl?
- Maşallah iyiyim.
- (bu hastaneye 6 yaşından beri geldiğim için benim tüm bilgilerim mevcut. Eskiyi deşti)
- İntihar vakası var neden?
-Arkadaşlarım benim işitme engelimle dalga geçtiği için. Birde psikolojik sorunlarım vardı.
-Peki şimdi öyle bir düşüncen var mı?
- Hayır yok.
- Nasıl iyileştin?
- İlaç aldım en başta ama ilaçlar beni serseme çevirince kendimi hobiye verdim. Kitap okudum, örgü ördüm falan.
- İlaç adı?
- Valla yıllar geçti hatırlamıyorum.
- Tamam şimdilik ben gidiyorum yine geleceğim.
- Peki.

Gitti, ertesi gün yukarıdan çağırdılar. Allahım diyorum bu soruların benim ameliyatımla ne ilgisi var? Yukarıda sorulan sorular da şöyle.
- Ev neden yapılır?
- Rüzgar şu yöne esinde bayrak ne tarafa dalgalanır?
-3 tane kuş ismi söyle
- Gölge en uzun hangi vakitte görülür?
- Cinsellik ne için var? (Tövbe Allahım)
- böyle saçma sapa sorularla 1 saat oyaladılar beni. İnsan, hayvan, ev, ağaç resmi çizdirdiler. Labirent çizdirdiler. Gidebilirsin. Eşin gelsin. Eee eşim İstanbulda. Neyse ki ben ameliyattayken geldi. Ona da şunları sormuşlar.

- Eşinin seni aldatmasından şüphen var mı? Eşin sensiz geziyor mu? Evi terkettiği oluyor mu? Kızınıza zarar veriyor mu? vs vs vs...
Allahım dedim ne alaka?  Eşim neyse kızıma nasıl zarar verebilirim ben? Piskopat mıyım? cani miyim diyesim geldi kadına. Akli dengem yerinde mi, ameliyata uygun muyum diye soruyorlarmış bu soruları. Çok saçma gerçekten. İlk başta sorularla eğlendim ama sonra bunaltmaya başlamıştı hele hele özel hayatıma girene kadar.
Eşim de doğal olarak affalladı. Beni bu saçma sorular için mi çağırdılar diye söylendi :)
Bir önceki 2009 daki ameliyatımda Psikolog, Psikiyatri falan gelmemişti, ikisi de aynı ameliyattı yadırgadım açıkçası. Bence çok gereksiz saçma sorularla insanları oyalamasalar iyi olurdu.
Nihan istedi yazmamı yazdım işte kısaca.
Laf aramızda unutum bazı soruları. Bunları unutsam iyi DYS şifrem de yanlış çıkıyor açılmıyor sabahtan beri açamadım işlerim bekliyor böhhhüüü :D
Sağlıklı günler dilerim :)

16 yorum:

  1. hehehe atışmalarınız güzeldi kız ama vakitsiz gelen doktorla :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıcağı sıcağına biliyorsun olayı tabe :D

      Sil
  2. Hahahah işsizler ya cidden bari sormak için sorma da derman ol çıkabilecek her sonuca destek ol :) Şifre olayı sıkıntılı inşallah çözülür en yakın zamanda :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şifre için güncelleme yapılmış ben yokken. bekliyorum bakalım.

      gereksiz sorularla insanı deli ediyorlar hakkaten işsizler yaa :)

      Sil
  3. Şifreyi inşallah çzömüşsündür :) Bazı psikolog-psikiyatrların danışanlarından daha sorunlu olduklarını düşünüyorum.Şahsen bende rahatsız olurdum.Senin ameliyat olmanla eşine o soruları sormaları arasında ne bağlantı var ki.Allah ıslah etsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şifre olayı hala bekliyor güncellenmesi lazımmış :) aynen katılıyorum. Psikolog-Psikiyatristler sağlıklı kişileri bile delirtiyorlar :D
      Beni deniyorlarmış o sorularla manyaklar :D

      Sil
  4. psikopatttt doktor heheheeheeh :D :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o an doktorla külahları değişmeyi nasıl istedim anlatamam :D

      Sil
  5. Ne ameliyatı olacaktınız, ilintiyi cidden merak ettim.

    YanıtlaSil
  6. İlk kez bir ameliyat için bu şekilde sorular sorulduğunu duydum ilginç :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim risklerim vardı sonrasında beynim sağlammıymış diyeymiş :D

      Sil
  7. Komik sorularmış ne diyeyim, geçmiş olsun :D

    YanıtlaSil
  8. Gecmis olsun. Sizi takip edecegim artik. Intihar tesebbusunden dolayi bu sorulari sormus olabilirler. Sahsi almamak lazim. Cok tatlisiniz, ne guzel yaziyorsunuz. Hayatla baristiginiza sevindim. Ne de guzel bir aileniz var maasallah. Teknoloji hergun ilerliyor, umutsuzluga kapilmayin. Hem size bir sir vereyim" Duyacak cok da guzel seyler olmuyor etrafta" sevgiler <3

    YanıtlaSil